Nyárádszereda – Székely-ortodox iskolát akartok?
erdely.ma
2010. január 28.
Lássuk be, a hatalom történelem-hamisítás céljából épít ortodox templomokat Erdélyben.
Oda, ahol alig vannak hívei. Oda, ahol nincsenek hívei. Oda, ahol az ortodoxok katedrálisa kong az ürességtől istentiszteleten. Oda, ahová vendég-híveket kell hozni ünnepnapokon.
A Backa-hegy alatti szülőfalumba görög-keleti „hittérítőt” helyeztek nemrég. Mivel Madarason mindössze egy család vallja magát ilyen hitűnek, erőst nagyot néztek a székely falu elöljárói, amikor a pópa jelentkezett a községi tanácsnál. Annál az „önkormánynál”, mely nem létezik. Mert, ha létezne ilyen Romániában, Erdélyben, Székelyföldön, akkor ez fordítva működne. Nem a hatalom küldene embert a faluba, hanem a falu kérne papot. Ha volna rá igény. Igen ám, de immár tudjuk, nem a kultuszminiszter alá tartoznak a görög-keletiek, hanem fordítva.
Ne csodálkozzunk tehát azon, hogy Gyulakután is megjelent az „államvallás” nyúlványa. Az a szolgálatos „asszimilátor”, akinek szintén missziója van. Mert hiába nincs egy négyzetméter telke sem ott a görög-keletieknek, templomról nem is beszélve, ő mégis jött. Hogy térítsen.
Ezen kispályás történelemhamisítóknak követendő példája lett a marosszéki Nyárádszereda.
A Bekecs alatti székelyek fővárosában magyar iskola udvarára akarnak építeni az ortodoxok. Úgy, hogy helyet ajánl nekik ott a városvezetés. A helyi „önkormány” RMDSZ-es többsége.
Gondolom, ezek után az következik, hogy egységre szólítják majd a nyárádszeredai székely-magyar szülőket. Hogy közmunkában bontsák le iskolájuk azon épületszárnyát, amely alatt területet ajánlottak az ortodoxoknak. Cserébe azért, amit elloptak tőlük piactéri parkjukból.
Később, ha már nem áll a magyar iskolájuk, szintén hazafias munkában segíteni buzdítnak a görög-keletieknek. Mert azok rendelkeznek ugyan már 2 ortodox hajlékkal a Bocskai Istvánt fejedelemmé választó településen, de irtó kevesen vannak. Elkel majd a szorgos, segítő kéz.
A többit elintézi az idő. És ők. Az átutazó természetesnek fogja venni, hogy az iskola mellett „biszérikuca” áll. És azt a mesét, hogy az ortodox egyháznak iskolája is van. Az udvarán.
Márton gazda, akinek elkobzott uradalmán áll majd a csúfság, fordul egyet a sírjában. A helyi pópát előléptetik „főasszimilátorrá”, és újabb megbízatásokat kap nyomuló véreitől.
Az iskolabontás ellen szavazókat egységbontással, forrófejűséggel, feltűnési viszketegséggel, izgágasággal fogják vádolni azok, akik segédkeztek a történelem hamísításában.
A szívélyes székely hamísítókat ünnepélyesen kitüntetik.
Hamis műfenyővel.
erdely.ma
2010. január 28.
Lássuk be, a hatalom történelem-hamisítás céljából épít ortodox templomokat Erdélyben.
Oda, ahol alig vannak hívei. Oda, ahol nincsenek hívei. Oda, ahol az ortodoxok katedrálisa kong az ürességtől istentiszteleten. Oda, ahová vendég-híveket kell hozni ünnepnapokon.
A Backa-hegy alatti szülőfalumba görög-keleti „hittérítőt” helyeztek nemrég. Mivel Madarason mindössze egy család vallja magát ilyen hitűnek, erőst nagyot néztek a székely falu elöljárói, amikor a pópa jelentkezett a községi tanácsnál. Annál az „önkormánynál”, mely nem létezik. Mert, ha létezne ilyen Romániában, Erdélyben, Székelyföldön, akkor ez fordítva működne. Nem a hatalom küldene embert a faluba, hanem a falu kérne papot. Ha volna rá igény. Igen ám, de immár tudjuk, nem a kultuszminiszter alá tartoznak a görög-keletiek, hanem fordítva.
Ne csodálkozzunk tehát azon, hogy Gyulakután is megjelent az „államvallás” nyúlványa. Az a szolgálatos „asszimilátor”, akinek szintén missziója van. Mert hiába nincs egy négyzetméter telke sem ott a görög-keletieknek, templomról nem is beszélve, ő mégis jött. Hogy térítsen.
Ezen kispályás történelemhamisítóknak követendő példája lett a marosszéki Nyárádszereda.
A Bekecs alatti székelyek fővárosában magyar iskola udvarára akarnak építeni az ortodoxok. Úgy, hogy helyet ajánl nekik ott a városvezetés. A helyi „önkormány” RMDSZ-es többsége.
Gondolom, ezek után az következik, hogy egységre szólítják majd a nyárádszeredai székely-magyar szülőket. Hogy közmunkában bontsák le iskolájuk azon épületszárnyát, amely alatt területet ajánlottak az ortodoxoknak. Cserébe azért, amit elloptak tőlük piactéri parkjukból.
Később, ha már nem áll a magyar iskolájuk, szintén hazafias munkában segíteni buzdítnak a görög-keletieknek. Mert azok rendelkeznek ugyan már 2 ortodox hajlékkal a Bocskai Istvánt fejedelemmé választó településen, de irtó kevesen vannak. Elkel majd a szorgos, segítő kéz.
A többit elintézi az idő. És ők. Az átutazó természetesnek fogja venni, hogy az iskola mellett „biszérikuca” áll. És azt a mesét, hogy az ortodox egyháznak iskolája is van. Az udvarán.
Márton gazda, akinek elkobzott uradalmán áll majd a csúfság, fordul egyet a sírjában. A helyi pópát előléptetik „főasszimilátorrá”, és újabb megbízatásokat kap nyomuló véreitől.
Az iskolabontás ellen szavazókat egységbontással, forrófejűséggel, feltűnési viszketegséggel, izgágasággal fogják vádolni azok, akik segédkeztek a történelem hamísításában.
A szívélyes székely hamísítókat ünnepélyesen kitüntetik.
Hamis műfenyővel.
Csíki Sándor
Megjelenés előtt a Polgári Életben
Megjelenés előtt a Polgári Életben
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése