Jézus és Mohamed egy asztalhoz ültethető?
HunHír.Hu
Ifj. Tompó László
2010. február 12.
Bekövetkezőben van, amitől őseink óvtak 1956-ban Nándorfehérvárnál, 1571-ben Lepantónál, 1683-ban a Bécs melletti Kahlenbergnél és 1686-ban Buda váránál: Európa eliszlámosítása.
Rómától Párizsig egyre több mecset épül. Szerte Nyugat-Európában „teológiai konferenciákat” tartanak „katolikus” teológiai tanárok az iszlám népszerűsítéséért. Így aztán hazánk sem maradhat ki ebből. Benyik György teológiatanár például 2007-ben a szegedi 19. biblikus konferencián az „iszlám-katolikus párbeszéd” lényegét így foglalta össze:
„Úgy gondolom, hogy Ábrahámot, Jézust és Mohamedet könnyen lehetne egy asztalhoz ültetni.” („Magyar Nemzet”, 2007. szeptember 8., 23. old.)
Ezzel szemben a tények a következők:
1. Mohamed nem azonos Ábrahám, Izsák és Jákob Istenével, a világ Teremtőjével.
2. Az iszlám kanonizált könyve, a „Korán” hirdeti, hogy
a./ a pokolba kerül minden keresztény,
b./ a keresztények mind megölendők vagy leigázandók,
c./ a gyilkosság tilos, de a vérbosszú nem,
d./ az ember annál boldogabb a mennyben, minél több nője van.
Mindebből következik tehát, hogy nem ültethető „könnyen” egy asztalhoz Jézus és Mohamed. Szomorú, hogy egy önmagát katolikusnak tekintő teológus, aki még arra sem vette a fáradtságot, hogy legalább Kmoskó Mihály (1876-1931) katolikus hittudós iszlámmal kapcsolatos alapműveit tanulmányozza, így nyilatkozik.
HunHír.Hu
Ifj. Tompó László
2010. február 12.
Bekövetkezőben van, amitől őseink óvtak 1956-ban Nándorfehérvárnál, 1571-ben Lepantónál, 1683-ban a Bécs melletti Kahlenbergnél és 1686-ban Buda váránál: Európa eliszlámosítása.
Rómától Párizsig egyre több mecset épül. Szerte Nyugat-Európában „teológiai konferenciákat” tartanak „katolikus” teológiai tanárok az iszlám népszerűsítéséért. Így aztán hazánk sem maradhat ki ebből. Benyik György teológiatanár például 2007-ben a szegedi 19. biblikus konferencián az „iszlám-katolikus párbeszéd” lényegét így foglalta össze:
„Úgy gondolom, hogy Ábrahámot, Jézust és Mohamedet könnyen lehetne egy asztalhoz ültetni.” („Magyar Nemzet”, 2007. szeptember 8., 23. old.)
Ezzel szemben a tények a következők:
1. Mohamed nem azonos Ábrahám, Izsák és Jákob Istenével, a világ Teremtőjével.
2. Az iszlám kanonizált könyve, a „Korán” hirdeti, hogy
a./ a pokolba kerül minden keresztény,
b./ a keresztények mind megölendők vagy leigázandók,
c./ a gyilkosság tilos, de a vérbosszú nem,
d./ az ember annál boldogabb a mennyben, minél több nője van.
Mindebből következik tehát, hogy nem ültethető „könnyen” egy asztalhoz Jézus és Mohamed. Szomorú, hogy egy önmagát katolikusnak tekintő teológus, aki még arra sem vette a fáradtságot, hogy legalább Kmoskó Mihály (1876-1931) katolikus hittudós iszlámmal kapcsolatos alapműveit tanulmányozza, így nyilatkozik.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése