2009. október 27., kedd

Füle Lajos versek a Bibliáról

Füle Lajos

BIBLIÁM

Ha fáradt vagyok – üdítő nyughelyem.
Ha sötét vesz körül – szava égő mécsem.
Ha éhes vagyok – éltető kenyerem.
Ha ellen szorongat – fegyvertársam nekem.
Ha beteg vagyok – mennyei patikám.
Ha egyedül állok – barát vár benne rám!




Füle Lajos

ÉN SZERETEM AZ ELNYŰTT BIBLIÁKAT

Hajlék az ISTEN, Könyve menedék!
Én szeretem az elnyűtt bibliákat,
énekeskönyvek kopott fedelét,
énekeit, mik meg-nem-kopva szállnak
a MENNY URÁHOZ, gyűrött bár a kotta:
"Tebenned bíztunk eleitől fogva..."
Az Ige szól, és felfrissül a fáradt,
élő vizet lel ismerős sorokba'...
Én szeretem az elnyűtt bibliákat.




Füle Lajos

NE FÉLJ

Háromszázhatvanhat 'Ne félj!'
táplálja bennünk a reményt
a Biblián át... Aki tud
olvasni, minden napra jut
annak ígéret s védelem,
hogy megszűnjék a félelem.
Híd ez, mely mindent átível,
csak hinni kell.
Csak hinni kell!



Nincsenek megjegyzések: