2010. március 10., szerda

Naptár izraeli nyugdíjas hölgyek fotóival

Életet az éveknek: a bibliai Sára nyomdokain
A nemzetközi nőnap margójára.

ATV / Jerusalem Post
2010.03.08.

http://new.jpost.com/HttpHandlers/ShowImage.ashx?ID=138950
Photo: Jerusalem Post


A lányokat ábrázoló naptároktól indíttatva egy tucatnyi hölgy, akik egy izraeli nyugdíjas otthon lakói, arra vállalkoztak, hogy az arany évek velejáróit – ráncokat, egyebeket elrendezve –maguk is modellt álljanak a kamerák előtt. Fotóikból naptár készült. A befolyó pénzt, egy társuk példáját követve egy Gyermekkórház javára, a leukémia kutatásának céljaira ajánlották fel.

A 60 és 91 év közötti szokatlan izraeli modellek önként jelentkeztek erre a feladatra tavaly májusban. Divatfényképész fényképezte le őket novemberben egy megfelelő stúdióban. Ez a 12 Izraeli hölgy nem múlja felül a szupermodelleket, de jó példával szolgálnak arra nézve, hogy a szépséggel járó magabiztosság nem tűnik el az életkor előrehaladtával.

Eyal Krogman, a Bayit Bakfar 5 tagból álló nyugdíjasotthon-láncolat igazgatója szerint, „lakóink, és a naptár készítésében résztvevő hölgyek a valóságos boldogságról és önbecsülésről tanítanak minket.”

A 12 modell a legkülönbözőbb háttérrel rendelkezik: van köztük auschwitzi túlélő, született izraeli, többen a Függetlenségi háborúban harcoltak. Szétzúzva a hagyományos sztereotípiákat, így együtt Izrael sokszínűségét képviselik.

Két angol hölgy is van közöttük. A legidősebb modell, a manchesteri születésű Anne Cohen (Miss Április) 91 éves. Azért értett egyet a naptár elkészítésével mivel az jótékonysági célból készült. Cohen, aki 30 évvel ezelőtt „csak a cionizmus kedvéért” alijázott, fiatalon rendkívül szép arcú hölgy volt.

„Nyolc unokám és négy dédunokám nagyon büszke rám” – mondja. Nem hitték, hogy engem látnak. Én is eléggé meglepődtem magamon. Úgy gondolom, az egész naptár gyönyörű lett.”

Hogy miben áll Cohen titka, hogy lehet a szépséget megőrizni? „Nos, ez részben a génekben van kódolva, de szerencsés is vagyok. Nem érzem tehernek a koromat, egészséges vagyok. Boldog házassággal és jó élettel dicsekedhetek” – vallja a szupernagyi. Ehhez járul még egy speciális recept: „Igyunk minden reggeli előtt egy teáskanál olívaolajat tartalmazó narancs dzsúszt.”

Joy Drucker (Miss Augusztus), 1926-ban született Londonban. Ő szintén önként vállalta ezt a szerepet. „Jó célért folyt, ezért mindent megtettem, ami tőlem tellett. Nem ijedtem meg, sőt élveztem is az egészet. Jó kis tréfa volt. Mindannyian így vélekedtünk, jó kis hecc volt” – árulta el. 50-es éveiben járó lánya meglepődött ezeken az erőfeszítéseken. „Nem gondoltam, hogy valaha meg tudom még döbbenteni ”–mesélte az édesanya.

Drucker négy éves kora óta balett órákra járt, és tanulmányozta a divatot. „Reméltem, hogy egyszer színházi kosztümöket tervezhetek és felléphetek bennük. Mindig szerettem fellépni – tette hozzá.”

Férjével 40 évvel ezelőtt alijázott Izraelbe. Azelőtt Rodéziában éltek. Miután megözvegyült, a Bayit Bakfar Intézetbe költözött. A sokoldalú Drucker továbbra is aktív maradt, bár tevékenységi köre szűkült. „Minden purim alkalmával – minden nehézség nélkül – rávettem magam, hogy részt vegyek a purimi játékokon.” Joy lelkesedése érthető. „A testem 83 és fél éves, de a bensőm és szívem csak 35” – mondja. „A nagy probléma csak az, hogy a testem már nem tud mindent megtenni, amit a szívem diktál – sajnálkozik a nem mindennapi modell, aki mégis többre képes annál, amit a legtöbb nő fele annyi idősen sem tehetne meg”.


Nincsenek megjegyzések: