Evolúció vagy teremtéselmélet: mit oktasson az iskola?
2009-10-29
A Darwin-év alkalmából készült nemzetközi felmérés eredményei szerint erősen megosztja a felnőtt társadalmat, hogy mit kellene tanítani a gyerekeknek az iskolában a világ létrejöttéről. Sokak egyetlen elmélet, mások különféle elméletek párhuzamos oktatására szavaznak.
A British Council megbízásából tíz országban készült felmérés eredményei szerint erősen megosztja a felnőtt társadalmat az a kérdés, hogy a földi élet kialakulásáról és eredetéről mit és hogyan kellene tanítani a fiatal generációknak az iskolában. A válaszadók fele ugyanis az evolúcióelméletet a teremtéselmélettel párhuzamosan oktatná az iskolákban.
A felmérés szerint a 11 ezer, 18 éven felüli megkérdezett közül a többség, mintegy 7 ezer fő állította, hogy valamelyest ismeri Darwin elméletét a fajok eredetéről. Ezek 53 százaléka úgy vélte, az evolúcióelmélet mellett más fejlődés- illetve teremtéselméleti tanokat is meg kell ismertetni a diákokkal. Az állítással egyetértők aránya Argentínában volt a legmagasabb (68%), és Spanyolországban a legalacsonyabb (38%). Darwin hazájában, Nagy-Britanniában pedig a megkérdezettek 60 százaléka támogatná a többszintű ismeretszerzést.
A kizárólag az evolúcióelmélet megismertetésére korlátozódó oktatást legnagyobb arányban Indiában és Spanyolországban támogatnák. Az indiaiak 49, a spanyolok 42 százaléka gondolja úgy, hogy egyedül Darwin elméletét kell iskolai szinten is tanítani. Kínában és Dél-Afrikában viszont a válaszadók mintegy 20 százaléka úgy vélte Darwin elméletét egyáltalán nem, de más elgondolásokat oktatni kellene a diákoknak.
Egyiptomban a megkérdezettek 27 százaléka úgy vélte, a világ kialakulásáról szóló elméleteket egyáltalán nem szükséges beemelni az iskolai oktatásba.
(Forrás: ELTE TáTK hírlevél)
2009-10-29
A Darwin-év alkalmából készült nemzetközi felmérés eredményei szerint erősen megosztja a felnőtt társadalmat, hogy mit kellene tanítani a gyerekeknek az iskolában a világ létrejöttéről. Sokak egyetlen elmélet, mások különféle elméletek párhuzamos oktatására szavaznak.
A British Council megbízásából tíz országban készült felmérés eredményei szerint erősen megosztja a felnőtt társadalmat az a kérdés, hogy a földi élet kialakulásáról és eredetéről mit és hogyan kellene tanítani a fiatal generációknak az iskolában. A válaszadók fele ugyanis az evolúcióelméletet a teremtéselmélettel párhuzamosan oktatná az iskolákban.
A felmérés szerint a 11 ezer, 18 éven felüli megkérdezett közül a többség, mintegy 7 ezer fő állította, hogy valamelyest ismeri Darwin elméletét a fajok eredetéről. Ezek 53 százaléka úgy vélte, az evolúcióelmélet mellett más fejlődés- illetve teremtéselméleti tanokat is meg kell ismertetni a diákokkal. Az állítással egyetértők aránya Argentínában volt a legmagasabb (68%), és Spanyolországban a legalacsonyabb (38%). Darwin hazájában, Nagy-Britanniában pedig a megkérdezettek 60 százaléka támogatná a többszintű ismeretszerzést.
A kizárólag az evolúcióelmélet megismertetésére korlátozódó oktatást legnagyobb arányban Indiában és Spanyolországban támogatnák. Az indiaiak 49, a spanyolok 42 százaléka gondolja úgy, hogy egyedül Darwin elméletét kell iskolai szinten is tanítani. Kínában és Dél-Afrikában viszont a válaszadók mintegy 20 százaléka úgy vélte Darwin elméletét egyáltalán nem, de más elgondolásokat oktatni kellene a diákoknak.
Egyiptomban a megkérdezettek 27 százaléka úgy vélte, a világ kialakulásáról szóló elméleteket egyáltalán nem szükséges beemelni az iskolai oktatásba.
(Forrás: ELTE TáTK hírlevél)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése