2010. szeptember 17., péntek

Betiltották a terhes apácás fagylaltreklámot

Betiltották a terhes apácát

Blikk.hu
2010-09-16

A római katolikus egyház „kigúnyolására" hivatkozva tiltották be Nagy-Britanniában egy jégkrémgyártó cég hirdetését, amelyen egy terhes apáca reklámozza a legújabb fagylaltkülönlegességet.

http://www.blikk.hu/data/cikk/2/2/85/94/cikk_2028594/ice-cream1.jpg

"Szeplőtlen fogantatás"

Az Antonio Federici jégkrémgyártó cég nevéhez fűződő reklámképen egy terhes apáca látható, amint vágyakozva hajol a kezében lévő fagylaltos kanál fölé, míg az alatta futó feliraton az olvasható: „Szeplőtelenül fogant. A fagylalt a mi vallásunk". A The Lady és a Grazia nevű magazinokban megjelent hirdetéseket az olvasók közül többen a kereszténység és elsősorban a katolicizmus elleni támadásként értelmezték - számolt be a brit reklámfelügyeleti hatóság döntéséről a The Daily Telegraph című brit lap.

A szexuálisan túlfűtött reklámjairól elhíresült vállalat szerint a „fogantatás" ötlete fagylaltjuk fejlődését akarta szimbolizálni, a vallásos képekkel pedig a termékük iránti elkötelezettségüket igyekeztek kifejezni.

A cég ugyanakkor azt sem titkolja, hogy a reklámjaiban használt szatirikus és finom humorral, az egyház jelentőségére és képmutatására, valamint a társadalmi kérdésekhez való viszonyulására is szeretne reflektálni. A The Lady nevű lap felháborodott olvasói közül nyolcan egyenesen a kiadónak szegezték szemrehányásaikat amiatt, hogy engedélyezte a provokatív képek megjelenését.

A magazin a brit reklámfelügyeleti hatóságnak (ASA) küldött levelében hangoztatta, hogy „rendkívül sajnálja az olvasóknak okozott sérelmeket" és a jövőben még csak hasonló reklámot sem fog megjelentetni a hasábjain. A Grazia magazin viszont azzal védekezett, hogy a képek szerintük semmilyen vallási csoportot nem akartak kigúnyolni, csupán gondatlanságról árulkodnak. Az ASA ugyanakkor arra emlékeztette a lapokat, hogy a törvények szerint a reklámok "semmi olyat nem tartalmazhatnak, amely komoly, vagy széles körű sértést okozhat".

http://www.blikk.hu/data/cikk/2/2/85/94/cikk_2028594/ice-creamJO.jpg

Egy 2009-es reklámban pap csábít el egy apácát. A felirat: "Engedj a csábításnak".

Az AHA már tavaly júliusban is betiltotta a cég egyik reklámhirdetését, amelyen egy apáca és egy pap készült csókot váltani egymással.


Nincsenek megjegyzések: