2009. december 29., kedd

A cigány emberek értékesek, Isten szereti őket

A cigány emberek értékesek, Isten szereti őket

Tolnai Népújság
2009. december 28.


Szekszárd | Csonka József lett az idei Kisebbségekért Díj egyik tulajdonosa. Széleskörű közösségformáló, összetartó tevékenységéért, missziós munkájáért részesült a kitüntetésben.

http://teol.hu/lapokkepek/cikkek/107000/107263_csonkajozsef.jpg

Huszonhárom éves korában súlyos baleset történt vele. – Isten csodája volt, hogy életben maradtam – mondta. – Attól kezdve arra keresem a választ: mi az értelme az életnek? Ekkor már biztosan tudtam, hogy Jézus szolgája szeretnék lenni egész életemben.

Így is történt. Csonka József ugyan messziről jutott ide – egykoron Moszkvában tanult politológiát, majd a KISZ Tolna megyei első titkári tisztét is megpályázta –, de megérkezett. Ma cigány missziós lelkészként istentiszteleteket, bibliaórákat tart Hosszúpályiban, a Református Egyház cigánymissziós imaházában.

A település Hajdú-Bihar megyében található. – Jómagam viszont Tolna megyében, Nagydorogon születtem 1962-ben – folytatta Csonka József. – Az iskolában nagyon szerettem, ha megdicsérnek. Felső tagozatosként én lettem az osztályban a legjobb tanuló. Az általános iskola befejezése után a gyönki gimnáziumba mentem. Az osztályban egyedül én voltam cigány, de ezt nem éreztették velem.

Első diplomáját a szekszárdi Tanítóképző Főiskolán, a következőt a Pünkösdi Teológiai Főiskola teológia szakán szerezte. Ekkor már házas emberként: felesége, Lakatos Klára óvoda-pedagógus, az első lovári nyelvű óvodai program kidolgozója Hosszúpályiban lakott. Itt telepedtek le, hat év budapesti munka után, miközben fokozatosan felépítették a helyi cigány gyülekezetet.

– Sikerült megszólítanunk a falu cigány lakosait. A gyülekezet lelkészeként közösségem minden egyes tagját segítem. Családokat gondozok, a betegeket beszállítom a kórházba, segítek munkát szerezni. A romológiai egyetemi végzettség után jelenleg a Pécsi Egyetem doktori iskoláján végzem tanulmányaimat. Szeretném bemutatni, hogy a cigány emberek is nagyon értékesek, Isten szereti őket.


Nincsenek megjegyzések: