2010. december 22., szerda

Cum a murit opozitia de grija enoriasilor

Cum a murit opoziţia de grija enoriaşilor

Evenimentul Zilei
Marinela Raţă
22 Decembrie 2010

"Oamenilor le-au fost tăiate salariile, de unde să mai dea bani şi la biserici", a justificat PSD-istul Radu Moldovan miile de amendamente "bisericeşti".

http://www.evz.ro/typo3temp/pics/07_parlament_RzV_6f6785bf2b.jpg


Ca să nu se pună rău cu preoţii tocmai în an preelectoral, parlamentarii opoziţiei au vrut să bage mâna în buzunarul lui Emil Boc ca să scoată ceva bani pentru bisericile din propriile colegii.

Pentru operaţiunea "cumpărarea păcatelor", aleşii l-au scos vinovat tot pe Boc, care i-a sărăcit pe enoriaşi. Cele peste două mii de amendamente depuse pentru finanţarea bisericilor au fost însă respinse.


Moldovan: am cerut bani şi pentru colegiile PDL

"Enoriaşii nu mai au bani. Oamenilor le-au fost tăiate salariile. De unde să mai dea şi la biserici? Aşa, cerem noi guvernului banii", a explicat deputatul PSD Radu Moldovan. Şi ca să nu fie suspectat că încearcă să scoată voturi pe seama "donaţiilor" bugetare, social- democratul a cerut bani chiar şi pentru biserici din colegiile PDL-iştilor Ioan Oltean şi Ioan Botiş. "Ştiu că domnul ministru Botiş e ocupat. Eu am venit în plen să-i susţin colegiul", a insistat Moldovan de la tribună. În zadar însă. Nici UDMR nu s-a lăsat înduplecat la vot de opoziţie

. "Vă propun să acordăm 10.000 de lei bisericii din Braniştea. Aştept de la colegii maghiari să ne sprijine. Braniştea are populaţie preponderent maghiară. Eu nu cred că UDMR sprijină doar amendamentele pentru bisericile reformatoare", a continuat Moldovan râzând.

Rând pe rând, toate propunerile opoziţiei au picat la vot, astfel că până şi preşedintele de şedinţă, liberalul Teodor Meleşcanu, părea plictisit de atâtea amendamente "bisericeşti".

"Mai susţine cineva aceste amendamente? Dragi colegi, toată lumea ştie că suntem oameni credincioşi. Cred că am dovedit acest lucru", a spus el. "Dacă înţeleg eu bine filosofia guvernului Boc, ei nu vor să dea aceştia bani cu mâna parlamentarilor, ci prin hotărâre de guvern", a comentat PSD-istul Adrian Năstase.

Prigoană: "Mă car, că au început cu banii de biserici"

Singurii relaxaţi au fost parlamentarii puterii. Doar au ridicat mâna "împotriva" banilor ceruţi de opoziţie. Şi asta pentru că emoţiile le-au fost spulberate înainte ca bugetul să ajungă în parlament, cererile punctuale ale aleşilor puterii fiind rezolvate prin bugetele ministerelor. De faţadă, unii dintre democrat- liberali spun că ar fi cerut şi ei mai mult, dar au preferat varianta "compromisului".

"Eu sunt de la PDL. Susţin guvernul. Ar fi fost multe de cerut, dar trebuie la un moment să facem şi compromisuri", a spus Andrei Sava, deputat PDL.

Colegul său de partid Petru Movilă însă s-a descurcat altfel. "Eu am negociat cu ministerele. Important e ce proiecte intră pe strategia ministerelor. Nu are niciun rost să depui amendamente. Sunt doar un exerciţiu de imagine", a spus Movilă.

Singurul PDL-ist dezinteresat de buget s-a declarat Silviu Prigoană. După aproape două ore de dezbateri a capitulat: "Ce treabă am eu cu bugetul? Ce amendamente să fac? Nu am făcut niciun amendament. Mă şi car, că au început să dea bani la biserici acuma".


Nincsenek megjegyzések: