2011. október 8., szombat

Atlétika. Papp Margit a megnyugvás ösvényén


Az aranynak is meg kellett tisztulnia 
Atlétika. Papp Margit a megnyugvás ösvényén 

Magyar Hírlap 
 2011-10-08

http://www.magyarhirlap.hu/images/ups/80/80706.jpg


Arcok. Arcok tegnapelőttről. Ma már szinte ismeretlenek, tegnap, tegnapelőtt meg mindennap velünk voltak. Sportolók, játékosok, versenyzők, edzők, akiket a sport emelt fel, akik a sportot felemelték, aztán egy idő után kikoptak sportéletünkből, csendben élik mindennapjaikat. Ilyen sportembereket kerestünk meg, és sorozatunkban igyekszünk bemutatni, hogyan élnek, mi lett velük. 

Szamossályiból indulva, a hetvenes években Csepelen lett nemzetközi szintű atléta Papp Margit, s a legnehezebb versenyszámban, az ötpróbában tizenkétszer javította meg az országos csúcsot. Harminchárom éve, 1978-ban Európa-bajnok lett. Csepelen edzősködött, majd ugyanott testnevelőként tanított. Most is a szigeten lakik, egyedül, de nem magányosan. 

[...]

– Valóban voltak nehéz napjaim, de a jóisten megsegített. Elkezdtem olvasni a Bibliát, és csodálkozva vettem észre, hogy minden kérdésemre választ, s útmutatást is kapok belőle. Mindig is kerestem, ki vagyok, hová megyek, mi a célom. Rájöttem, minden, ami van, a Szentlélek kegyelméből van. A Biblia olvasásával olyan iránytűt kaptam, amely mutatja nekem a helyes irányt, s ez megnyugtató.

[...]

Nincsenek megjegyzések: