2008. október 5., vasárnap

Református magyar vagyok


Református magyar vagyok,
Amíg élek az maradok.
Megígérem, megfogadom,
Hogy hitemet holtig vallom.
Ámen.

***

Református magyar vagyok,
halálomig az maradok.
Vallásomnak nincsen ára,
nem viszem én azt vásárra
El nem adnám semmi kincsen,
azt, amiért ősapáink szenvedének.
Azt a vallást, hogy vetném meg?
Ha betérek templomodba,
nem vakit el semmi pompa.
Nem kell nékem semmi hívság,
csak a lélek és igazság.
Ezt imádom, a Jóistent.
Ámen.


***

Hitvallás

Ének és szöveg: dr. Szemethy Géza
Forrás: Hozsánna énekek, Nagyvárad 1937.



1. Református magyar vagyok,
Az egy Istent félem,
Üdvöt mástól nem is várok
Sem földön , sem égen.
Még ha egykor a halálnak
Rám borul is árnya,
Ott se leszek – a Krisztussal
Kéz a kézben járva –
Elhagyatott árva.

2. A keresztet tűrőn-békén
Bűnös szívünk hordja,
Az Úristen hajlékának
Csillagos a tornya.
Ragyogj is, ó áldott csillag:
Jézus a világra,
Hogy útját a bűnös ember
Magas mennyországba,
Hozzád megtalálja.

3. Erős tornyán szent Sionnak
Őrhelyem megállom,
Amin csüggök, amért élek
Nem ábránd nem álom:
Hogy a bűn e rút világát
Összetörje, tépje
S a romokból újjászülve
Öltöztesse fénybe
Isten szent Igéje!

4. Szent nevedre térjen Atyánk
Dicséret, dicsőség,
A Fiúval s Szentlélekkel,
Kit imád a föld s ég!
Szentháromság egy Úristen
Tart meg szent hitemben
S ahol trónolsz, énnekem is
Ott legyen hazám fenn,
Mindörökké, Ámen!


Nincsenek megjegyzések: